Laarkerk app
Vanaf zondag 19 december kunt u onze nieuwe gemeente app gaan gebruiken. De zgn Scipio App.
De Scipio app is een moderne mobiele applicatie, welke die dient als communicatiemiddel met en voor gemeenteleden. Door gebruik te gaan maken van de Scipio app staat alle interessante informatie op één centrale plek waar iedereen gemakkelijk gebruik van kan maken.
De Laarkerk app bevat o.a. een digitale collecte, agenda, aankondiging kerkdiensten, ledenlijst, nieuws, Zondagsbrief en een plek om met de gemeenteleden te communiceren (een vorm van Whats-app, maar dan alleen voor de eigen gemeente). Tevens biedt de app de mogelijkheid om de de vaste vrijwillige bijdrage te regelen. (vanaf januari 2022)

Aanmelden voor de app
Iedereen, van wie op dit moment een e-mailadres bij ons bekend is, ontvangt op zondag 19 december na de ochtenddienst een uitnodiging via de e-mail van Scipio, met daarin een link om de Scipio App te downloaden en zich aan te melden. Iedereen in het gezin die een smartphone of tablet ter beschikking heeft kan deze app gebruiken.
Heeft u op maandag 15 november nog geen uitnodiging ontvangen? Stuur dan een e-mail naar app@laarkerk.nl en vermeld daarin naam en e-mailadres en je krijgt z.s.m. een uitnodiging voor de app. Ook gezinsleden kunnen gebruik maken van de app, daarvoor moeten naam en e-mailadres bij ons bekend zijn.

Hoe gebruik ik de app?
Volg de onderstaande stappen. Bij hulp kunt u contact opnemen met de onderstaand e-mailadres.

  • Download de app Scipio via Google Play of de App Store.
  • Open de app en voer het e-mailadres in waarmee u in onze kerk ingeschreven staat. Weet u niet meer welke dat is? Neem dan contact op met app@laarkerk.nl.
  • Na het invoeren van uw e-mailadres krijgt u een bevestigingsmail. Open deze mail en bevestig de link.
  • Ga daarna terug naar de app Scipio. Volg de stappen die deze app aangeeft, en u heeft uw account aangemaakt!

Privacy gegarandeerd
Alle gegevens zijn afgeschermd voor de buitenwereld; de ledenlijst is alleen beschikbaar voor gemeenteleden. De app is veilig en voldoet aan alle AVG-eisen. 

Ik kan of wil geen gebruik maken van de app
Wij blijven ook in contact met de gemeenteleden via Samenklank, website en Zondagsbrief, daar veranderd niets in.

Vragen?
Voor vragen rondom installatie en gebruik kunt u terecht bij het App team: app@laarkerk.nl

Introductiefilmpje

 

Veel gestelde vragen

Hoe installeer ik de Scipio App op mijn smartphone

De Scipio App kunt u vinden in de Play Store (Android) of de App Store (iPhone/iPad) op uw smartphone of tablet.
Vanuit deze Store zoekt u naar ‘Scipio’ en vervolgens krijgt u de mogelijkheid om de Scipio App te downloaden en te installeren.

Heeft u een uitnodigingsmail ontvangen? Dan kunt u deze informatie ook terugvinden in het ontvangen e-mailbericht.

Een uitgebreide instructie met meer informatie over het downloaden en installeren van de Scipio App kunt u vinden in de handleiding:
Aan de slag met de Scipio App.

Ik heb een nieuwe telefoon, hoe activeer ik de app?

U kunt de Scipio App op de reguliere wijze downloaden en installeren op uw nieuwe telefoon.
Wanneer u de Scipio App opent, wordt het welkomstscherm getoond.
Omdat de App eerder al is geactiveerd op uw oude telefoon, kiest u voor de optie ‘Ik heb deze app al eerder gebruikt’.
U kunt inloggen met het e-mailadres en het wachtwoord waarmee u de Scipio App eerder heeft geregistreerd.

Bent u uw wachtwoord vergeten, klik dan op de link ‘Wachtwoord vergeten?’.

Ik krijg de melding: Geen toegang, neem contact op met de App Beheerder'

Het door u gebruikte e-mailadres is niet bekend bij uw gemeente.

Controleer het e-mailadres of neem contact op via app@laarkerk.nl  ter verificatie en probeer opnieuw.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

U kunt uw wachtwoord als volgt herstellen:
Klik in het aanmeldscherm van de Scipio App op “Ik heb de app al eerder gebruikt”.
Voer vervolgens het e-mailadres in waarmee u de Scipio App heeft geregistreerd en klik op “Wachtwoord vergeten?”.
U ontvangt een e-mail met daarin een link om uw wachtwoord opnieuw in te stellen.

Kan ik mijn wachtwoord ook wijzigen?

Klikt u hiervoor in het menu van de Scipio App op uw gebruikersnaam/profielfoto bovenin het scherm en selecteer vervolgens Mijn Account.
Klik op de knop Wachtwoord wijzigen om het wachtwoord te wijzigen.

Kan ik mijn gegevens ook wijzigen in de Scipio App?

Binnen uw profiel in de Scipio App kunt u een melding maken van onjuiste informatie.
Uw melding wordt doorgestuurd naar de App Beheerder, die uw gegevens kan aanpassen in de ledenadministratie.

Dit werkt als volgt:
Open de Scipio App op uw smartphone
Klik bovenin het menu op uw naam om uw lidmaatschap te bekijken
Klik nogmaals op uw naam om uw profiel te openen
Klik op Meer…
Selecteer de optie: Melden

Voor het doorgeven van een wijziging kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met uw Kerkelijk bureau. ledenadministratie@laarkerk.nl
Zij kunnen de wijziging in de ledenadministratie voor u doorvoeren.

Hoe werkt dat met gebruikers binnen de App?

Een account is uniek, per account wordt er gewerkt met één (1) e-mailadres.
Wilt u samen met uw man, vrouw of kind(eren) gebruik maken van hetzelfde e-mailadres? Dat kan!
Maak dan in de app één keer een nieuw account aan en kies voor alle volgende gebruikers van de app voor de optie “Ik heb deze app al eerder gebruikt” om in te loggen.

Zijn er binnen jouw gezin, meerdere personen met hetzelfde e-mailadres? Dan kun je binnen de app wisselen van persoon, namens wie je de app wil gebruiken. Als je de app start en er zijn meerdere personen met hetzelfde e-mailadres bekend, staat kort onderaan het scherm, de persoon namens wie je de app gebruikt. Wil je van persoon wisselen, dan klik je hiervoor op de “wissel” knop.

Het wisselen van persoon kan ook via het hoofdmenu.
Klik hiervoor bovenaan op je eigen naam/foto, dan worden alle beschikbare personen getoond namens wie je de gemeente app kunt gebruiken.

Een onderdeel in de Scipio App doet het niet, wat nu?

Zorg er altijd voor dat u de meest recente versie van de Scipio App gebruikt. Geregeld komt er een update beschikbaar met nieuwe functionaliteit of juist aanpassingen in de mogelijkheden. Deze update kunt u zelf bijwerken via de Play Store (Android) of App Store (iPhone).

Blijf het probleem bestaan? Laat het ons weten.
Wilt u dan ook het e-mailadres doorgeven dat u gebruikt heeft bij de registratie van de Scipio App?

Kan ik de Scipio App ook gebruiken op een laptop of computer

De Scipio App is een app die specifiek voor mobiele apparaten is ontwikkeld; dus een smartphone (iPhone of Android toestel) of een tablet (iPad of Android)
.

Een apart programma (of webinterface) van de Scipio App voor uw laptop of computer is op dit moment niet beschikbaar.

Hoe kan ik de taal waarin de app getoond wordt wijzigen?

De taal van de app wordt automatisch bepaald door de taalinstelling van het toestel.

Als het toestel bijvoorbeeld staat ingesteld op Engels, dan is de Scipio App ook Engelstalig.
Op iOS is het mogelijk de taal op app niveau aan te passen. Dit kan door vanuit de instellingen op de app te klikken.

Ik zoek een persoon in de ledenlijst, maar gezinnen staan niet bij elkaar

Dat klopt, de ledenlijst wordt gesorteerd op voornaam of op achternaam om snel te kunnen zoeken. Door te klikken op een lid ziet u vervolgens het gehele gezin in beeld. Natuurlijk kunt u snel op naam zoeken.

Hoe kan ik mijn profiel verbergen in de ledenlijst?

Vanuit de app kunt u zelf instellen of u uw profiel zichtbaar wilt hebben voor andere gebruikers van de app.
U kunt dit als volgt instellen:

  • Open de Scipio App
  • Open het menu door te klikken op de 3 streepjes rechts onderin
  • Klik op uw naam bovenin het menu
  • Klik op Privacy-instellingen beheren
  • Geef met behulp van het schuifje aan of u uw profiel wel of niet zichtbaar wilt hebben

Wilt u dit voor eventuele gezinsleden ook instellen, dan kunt u een gezinslid selecteren.
Vervolgens kunt u bovenstaande stappen ook voor het geselecteerde gezinslid uitvoeren.

Hoe kan ik mijn e-mailadres verbergen in de ledenlijst?

Vanuit de app kunt u zelf instellen of u uw e-mailadres zichtbaar wilt hebben voor andere gebruikers van de app.
U kunt dit als volgt instellen:

– Open de Scipio App
– Open het menu door te klikken op de streepjes recht onderin
– Klik op uw naam
– Kies Privacy-instellingen beheren
– Geef met behulp van het schuifje aan of u uw e-mailadres wel of niet zichtbaar wilt hebben

Hoe kan ik geven aan een collectedoel

Gaat u hiervoor in het menu van de Scipio App naar Geven of Collecte.
Heeft u een tegoed opgewaardeerd, dan kunt u vanuit dit tegoed direct geven aan een lopend collectedoel.
Selecteer het collectedoel waar u voor wilt geven, geef het bedrag in en klik op de knop Geven.

Heeft u geen tegoed, dan kunt u uw tegoed opwaarderen door te klikken op de knop Opwaarderen.

Zie voor meer informatie ook onze instructie Geven aan een collectedoel.

Ik wil graag meldingen ontvangen, hoe stel ik dat in?

U kunt in de Scipio App meldingen beheren door vanuit het menu te kiezen voor de optie: Mijn meldingen.

Selecteer vervolgens het tandwiel rechts bovenin en geef aan welke meldingen u wel of niet wilt ontvangen.

Ik ga verhuizen en ik heb nog een saldo voor mijn oude gemeente in de Scipio App, wat nu?

U kunt uw saldo opmaken of dit in onderling overleg bespreken met het Kerkelijk bureau van uw gemeente.

Kan ik de Scipio App liggend (landscape) gebruiken?

De Scipio App is primair ontwikkeld om staand te gebruiken, dus zoals u uw telefoon ook het meest gebruikt.

Een liggende stand is op dit moment alleen beschikbaar op Android toestellen.

Hoe kan ik uitloggen

U kunt in de Scipio App als volgt uitloggen:

  • Open het menu
  • Klik op uw eigen naam/foto
  • Klik nogmaals op uw naam om uw profiel te openen
  • Klik op Uitloggen

Inloggen

Login met uw gebruikersnaam en wachtwoord.
Nog geen account? Klik op registreer.

Copyright © 2021 PKN Anloo - Zuidlaren